O autorze
Maja Gojtowska - wierzy, że firmy powinny traktować swoich pracowników przynajmniej tak dobrze, jak klientów. Ekspert w zakresie PR i komunikacji wewnętrznej z 8-letnim doświadczeniem zdobytym w międzynarodowych organizacjach i agencjach public relations. Specjalizuje się w employer brandingu i komunikacji w obszarze rekrutacji i HR. O skutecznym budowaniu wizerunku pisze na stronie www.gojtowska.com.

Co każdy pracodawca w media społecznościowych robić powinien?

Media społecznościowe pomagają dzisiaj w rozszerzaniu kanałów sprzedaży, pozyskiwaniu nowych klientów i budowaniu relacji z nimi. Dla 86% Polaków, Internet jest dzisiaj podstawowym źródłem informacji. Nic dziwnego, że po media społecznościowe coraz chętniej sięgają również firmy, które za ich pośrednictwem przyciągają do siebie najlepszych pracowników.

Ale jak się do tego zabrać? Na jakich założeniach warto bazować budując wizerunek firmy, jako pracodawcy w sieci?



Pokaż swój kod kulturowy


Media społecznościowe to idealne miejsce, by zaprezentować światu kulturę organizacyjną firmy. Kim jest jej zespół? Jakimi zasadami kieruje się na co dzień? W co wierzy? Co chce osiągnąć? To właśnie kultura korporacyjna definiuje współczesny biznes. To marka sama w sobie. Jak zwracają uwagę autorzy raportu Deloitte Trendy HR 2015: - Organizacje, którym udało się stworzyć kulturę bazującą na pracy w imię wyższego celu czy też głębszych wartości, szczerym zaangażowaniu pracowników, odpowiednim dopasowaniu miejsca i sposobu organizacji pracy oraz silnym przywództwie osiągają lepsze wyniki i prawdopodobnie pokonają konkurencję w zakresie przyciągania najlepszych talentów.

Jak w ciekawy sposób pokazywać swój #culturecode? Najważniejsze to – pozostać autentycznym. Przykłady warto czerpać choćby z facebookowej strony Praca@Danone czy Grupa Żywiec Kariera.

Doskonałym narzędziem do prezentowania swojej kultury korporacyjnej jest też Instagram, którego formuła (dzielenie się zdjęciami) zachęca wręcza do pokazywania swojej organizacji od środka. Obrazy są w stanie przekazać więcej niż słowa i doskonale oddziałują na wyobraźnię. Mają też dużo większą moc dotarcia niż kilkanaście akapitów tekstów w zakładce kariera na stronie WWW.



Pokaż co robicie na co dzień i zdobądź szacunek
Internet staje się naturalnym środowiskiem, w którym w lekki i interesujący sposób można pokazywać czym tak naprawdę firma zajmuje się na co dzień. Warto pisać o codzienności i podejmować nawet najtrudniejsze tematy - choćby bezpieczeństwo na budowach, o którym uczy swoich pracowników i klientów słynąca z wysokich standardów w tym zakresie Skanska Polska.

Można edukować korzystając z gotowych narzędzi (robi to np. Socjomania na LinkedInie) lub … stworzyć własne i rozpocząć przygodę z blogowaniem. Mistrzami polskiej firmowej blogosfery są m.in PZU i Orange.

Nawiąż relację z aktualnymi i potencjalnymi pracownikami i zmniejsz dystans
Media społecznościowe wymuszają zmniejszenie dystansu pomiędzy nadawcą, a odbiorcą. Warto korzystać z tej możliwość choćby podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnych. Inspirację warto czerpać od najlepszych – np. zeszłorocznego zwycięzcy konkursu Employer Branding Awards, firmy Luxoft, która dzięki kampanii Composing Software z powodzenie rekrutuje najlepszych specjalistów IT.

Pokaż, że Twoja firma to pracodawca z wyboru, nie z przypadku
Prowadząc jakiekolwiek działania (online czy offline) nie zapominaj, że Twoim najlepszych ambasadorem są Twoim aktualni pracownicy. Nie bój się korzystać z ich dobrej energii. Szukając dobrych przykładów spójrz na hashtag #gohavas, z którego dumnie korzysta Havas Worldwide Warsaw.

Budowanie marki pracowników, pomaga budować markę pracodawcy. Nie bój się więc pokazywać efektów pracy swojej organizacji wskazując konkretnych pracowników stojących za sukcesem.


A Wy, co dodalibyście do listy dobrych praktyk stosowanych przez polskie firmy w social media?
Trwa ładowanie komentarzy...